Поновни концерт ученика ОМШ „Др Драгутин Гостушки“ и Читалишта „Братство 1869“ у Ћустендилу
У оквиру међународне сарадње која траје, ученици и наставници Основне музичке школе „Др Драгутин Гостушки“ из Пирота боравили су два дана у Ћустендилу, Бугарска, где су заједно са колегама из Читалишта „Братство 1869“ одржали четврти заједнички концерт. Ова посета, трећа по реду школи из Пирота, наставак је плодне културно-образовне размене која из године у годину све више добија на значају.

Како истиче директорка школе Марија Мијалковић, уместо традиционалног термина у новембру, посета је ове године померена за јун, док се узвратна посета бугарских партнера очекује у октобру. Промена термина, како каже, ни најмање није умањила ентузијазам и уметнички допринос младих музичара.

— Кроз међународне концерте, наши ученици стичу драгоцено искуство јавног наступа пред новом публиком, упознају различите музичке стилове и традиције, и граде сопствени уметнички идентитет. За наставнике, то је прилика за стручну размену метода и идеја, као и за лично и професионално усавршавање — наводи Мијалковић.

Публици у Ћустендилу представили су се и пиротски и бугарски ученици разноврсним програмом, а концерт је, према речима домаћина, прихваћен са великим одушевљењем и бројним похвалама. Осим музике, чланови школе су имали прилику да обиђу културне знаменитости града и околине, чиме је њихово гостовање добило додатну димензију међукултурног повезивања.

Директорка Мијалковић истиче да је неговање међународних контаката важан сегмент рада школе, јер мотивише ученике, подстиче њихов уметнички развој и пружа им шансу да музику доживе као универзални језик пријатељства.
— Вратили смо се пуни лепих утисака и већ се припремамо да нашим драгим гостима у октобру узвратимо топлом добродошлицом и незаборавним концертом — поручује Мијалковић.

Заједнички концерт у Ћустендилу још једном је потврдио да музика не познаје границе и да истинска сарадња, заснована на уметности и међусобном поштовању, оставља дубок траг како код ученика, тако и код њихових наставника.